Worek Treningowy - Bokserski

Masz wątpliwości czy worek treningowy może być przydatny w Twoim treningu?

Przeanalizuj zalety treningu na nim i sam zdecyduj!

 

Worek bokserski to bez wątpienia jeden z podstawowych przyrządów do ćwiczeń dla wszystkich adeptów sztuk walki, ale nie tylko. Każdy może skorzystać na kilku sesjach z jego użyciem. Co więcej nadaje się zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Ćwiczenie na worku jest świetnym treningiem ogólnorozwojowym. Poprawia takie aspekty jak siła, szybkość, wytrzymałość, pomaga utrzymać wagę, a nawet sprawia że czujemy się bardziej pewni siebie. Zagłębmy się w temat efektów sesji na tym wspaniałym wynalazku.

 


worek  bokserski w treningu sztuk walki1. Trening sztuk walki
– uderzając w worek ćwiczymy swoją umiejętność wyprowadzania ciosów i kopnięć. Jest to doskonały sposób na wypracowanie zarówno poprawnej techniki jak i siły oraz dynamiki uderzeń.

Ciężki worek będzie optymalnym rozwiązaniem w przypadku chęci poprawienia siły uderzeń. Natomiast odpowiednio uderzana gruszka treningowa lub mały lekki worek wyćwiczy w nas szybkość, refleks i dynamikę.

Warto zwrócić uwagę, że worek treningowy może być użyty w ćwiczeniach złożonych np. ćwiczeniu polegającym na połączeniu biegania i uderzania w worek pomoże zarówno w poprawieniu pracy nóg, wytrzymałości jak i przede wszystkim w wyczuciu dystansu które jest kluczową umiejętnością w przypadku sztuk walki.

 

2. Praca mięśni – podczas wyprowadzania ciosów napinają i naciągają się mięśnie odpowiedzialne za wyprowadzenie ciosu. Przede wszystkim barki i tricepsy. W mniejszym stopniu pracują także klatka piersiowa, bicepsy, przedramiona, wspomagają i koordynują całość mięśnie brzucha i pleców. Dlatego uderzanie w worek treningowy daje niezłe efekty w postaci siły i wytrzymałości tych wszystkich muskułów, a nawet zwiększa ich masę i poprawia definicję (rzeźbę). Analogicznie jest w przypadku treningu technik nożnych. Tylko tym razem uruchamiamy pracę: ud, łydek, pośladków, brzucha i pleców.

Oczywiście, żeby osiągnąć optymalne rezultaty musimy zachować pewną regularność – trenować przynajmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut, a także trzymać się odpowiedniej diety.

 

3. Wzmocnienie ścięgien, kości i stawów- nie ma lepszego treningu na polepszenie wytrzymałości nadgarstków niż sesje na worku bokserskim! Z każdym uderzeniem nasze nadgarstki i stawy łokciowe przyjmują na siebie duży ciężar, dzięki temu przystosowują się do przeciążeń i wzmacniają się. W ten sposób ulepszają się także nasze knykcie, czy piszczele. Stają się twardsze, także skóra się utwardza, dzięki czemu po pewnym czasie nie ściera się pod wpływem ciosów.

 

worek treningowy jako przyrząd wspomagajacy odchudzanie4. Worek bokserski to najlepszy odstresowywacz! Nic tak nie rozluźnia jak kilkuminutowa sesja na "punching bagu." Niektórzy nawet wyobrażają sobie, że biją osobę, która ich wkurzyła. Nie jest to może zbyt humanitarne zważając na fakt, że worek nie jest niczemu winien, ale cóż – z dwojga złego lepiej pobić worek. Trening na worku jest także świetnym sposobem wyładowania nadmiaru energii dlatego zalecane są często osobom posiadającym ADHD.

 


5. Ćwiczenie na odchudzanie i utrzymanie wagi
– coś idealnego dla pań, którym radzi się na początek lżejsze worki. Trening na tym przyrządzie jest ciężki i angażuje wiele partii mięśniowych, dzięki czemu spala tkankę tłuszczową . Jedna intensywna sesja spala nawet 700 kcal. Wymaga to rzecz jasna ścisłej regularności, sesje 3 razy w tygodniu po 20-30 min. to minimum, żeby osiągnąć dobre rezultaty. Trening na nim to alternatywa dla drogich karnetów na aerobik.

 

6. Wzmacnia ludzką psychikę – wszystko co potrzebne do stania się twardzielem. Walenie w worek treningowy zwiększa tolerancję bólu. Szczególnie gdy robimy to gołą pięścią, lub z cienkimi rękawiczkami/bandażem. Po jakimś czasie możemy wypychać go twardszym wypełnieniem. Z każdą sesją coraz wyraźniej odczuwamy, że umiemy obronić siebie i naszych bliskich.

 

Jak widać warto zainwestować w porządny worek treningowy, dzięki któremu będziemy mogli regularnie i bez zbędnych kosztów przeprowadzać sobie sesje treningowe bez wychodzenia z domu. Chyba żaden inny przyrząd treningowy nie umożliwia nam tak wszechstronnego treningu przy niewielkim koszcie i małej ilości miejsca, którego potrzebujemy na jego zawieszenie.

Pamiętaj że kupując worek treningowy powinieneś dobrać jego typ do rodzaju treningu jaki zamierzasz na nim przeprowadzać.

Aktualnie na rynku dostępne są:

  • worki treningowe bokserskie - zdecydowanie najpopularniejsze i najczęściej stosowane

  • worki treningowe wyprofilowane tzw. worki MMA 

  • worki hakowe

  • grusze bokserskie

Dokładny opis każdego typu z tych worków znajdziesz tutaj (kliknij)

 

Zobacz również:

Jak wybrać właściwy worek treningowy

Test worków treningowych

Jak samemu zrobić worek treningowy