Rozciąganie mięśni po treningu

Rozciąganie mięśni po treningu.

Pamiętaj, że Twoja gibkość, technika i w pewnym stopniu szybkość zależą w dużej mierze od stopnia rozciągnięcia mięśni! Najlepszy moment na rozciąganie mięśni jest od razu po zakończeniu treningu - odpowiednio rozgrzane mięśnie są podatne na rozciąganie przy zminimalizowanym poziomie ryzyka kontuzji. Pamiętaj, że zmęczone po treningu mięśnie mają tendencję do kurczenia się - dlatego tak ważny jest po treningowy stretching, jego stosowanie powoduje "zastyganie" mięśni w stanie rozciągnięcia co jest najlepszym sposobem na ich trwałe rozciągnięcie! Należy również podkreślić, że po treningowy stretching powoduje również zmniejszenie ilości kwasu mlekowego powstałego w trakcie intensywnego treningu, co znacznie zmniejszy tzn. "zakwasy po treningowe" oraz ułatwi proces regeneracji.

Na poniższym filmie możesz zobaczyć przykładowy stretching po treningowy zoptymalizowany pod kontem treningu sportów walki.

Komentarze   

 
#1 r220 2013-11-01 15:29
Zakwasy po treningu, to nie jest efekt kwasu mlekowego!!!!!! Polecam się dokształcić. Podpowiem jedynie, by szukać pod tematem DOMS, czyli Delayed Onset Muscle Soreness (w tłumaczeniu Opóźniony Ból Mięśniowy).

Co do rozciągania po treningu - owszem, ale powinno ono mieć JEDYNIE charakter doraźny! Żeby komuś nie przyszło do głowy poświęcić 20-40 min na rozciąganie, bo wtedy możemy się po pierwsze: nabawić kontuzji, a po drugie możemy mieć problem z tzw. pompą mięśniową (za bardzo rozciągnięte mięśnie to mniejsza siła eksplozywna).
Cytować
 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież